نوشته شده توسط : worldmarketing

تبلیغات و بازاریابی در روسیه


مشخصات مصرف کننده
روسیه پیر شدن شدید جمعیت خود را تجربه می کند. سن متوسط ​​از 38 در سال 2010 به 38.8 در سال 2018 افزایش یافته در حالی که 26.6٪ از جمعیت زیر 24 سال و 29٪ بالای 55 سال سن دارند. جمعیت رو به کاهش است (نرخ رشد جمعیت در سال 2018 -0.11 درصد است). متوسط ​​خانوارها به طور متوسط ​​2.5 نفر ، 27٪ خانوارها را افرادی تشکیل می دهند که به تنهایی زندگی می کنند و 49٪ آنها زوج هایی هستند که دارای فرزند یا بدون فرزند هستند. با توجه به نسبت مردان به زنان ، از هر 100 زن 86 مرد وجود دارد در حالی که 74.4٪ از جمعیت در مناطق شهری زندگی می کنند. این جمعیت در 1/5 غربی کشور متمرکز است که از دریای بالتیک ، جنوب دریای خزر و همچنین در شرق مرز با کازاختان گسترش می یابد. در جاهای دیگر سرزمینهای منزوی و کم جمعیت به ویژه در جنوب وجود دارد. OECD تخمین می زند که 54٪ بزرگسالان در سنین 25 تا 64 سال تحصیلات دانشگاهی دارند ، دومین بهترین نرخ در بین 35 کشور عضو OECD. از جمعیت فعال ، 23.8 درصد افراد حرفه ای ماهر ، 15.3 درصد در فروش و خدمات مشغول به کار هستند ، 13 درصد کارگران ماهر ، 13 درصد صنعتگران و سازندگان ، 12.6 درصد اپراتورها و مونتاژ دستگاه ها ، 8.7 درصد شغل واسطه ای ، 7 درصد مدیران هستند. 3.4٪ كشاورز و 3.1٪ منشی هستند.
قدرت خرید
تولید ناخالص داخلی PPP در روسیه 721.936 روبل (10،743 دلار) است. متوسط ​​حقوق سالانه 440 952 روبل تخمین زده می شود. افزایش مالیات بر ارزش افزوده قدرت خرید روس ها را کاهش داده است. درآمد یکبار مصرف قابل تنظیم 1،090،215 روبل تخمین زده می شود ، پایین تر از میانگین OECD ، و میانگین آن تا حد زیادی ناشی از درآمد یکبار مصرف غنی ثروتمندان است. برای چندین سال ، روسیه در ژانویه کاهش خالص مصرف را تجربه کرده است ، که مجدداً در 3 ربع بعدی افزایش می یابد. این اتفاقی است که در سال 2018 افتاد (کاهش 9.22٪ در سه ماهه اول ، 3.98٪ و 7.27٪ افزایش در سه ماهه دوم و سوم و این افزایش در Q4 ادامه داشت). نابرابری درآمد زیاد است ، شاخص جینی 37.7 اما رو به کاهش است. در پایان سال 2015 ، یک مرد به طور متوسط ​​38.600 روبل در ماه درآمد داشت در حالی که یک زن 28000 قلوه سنگ کسب می کرد. جمهوری های داغستان ، کاباردینو-بالکریا ، چچن ، کلمبیا و کراچایو-چرکزیا مناطقی هستند که کمترین دستمزد را دارند ، در حالی که مناطقی که بیشترین دستمزد آنها را شامل می شود یامالو-ننتس ، چوکوکا ، مسکو ، ننت و مگادان است.
رفتار مصرف کننده
در روسیه به طور فزاینده ای تبدیل به یک جامعه مصرف کننده می شود. عوامل اصلی خرید عبارتند از برند ، کیفیت و طول عمر محصول. قیمت اغلب تعیین کننده ثانویه است اگرچه مورد توجه قرار می گیرد. حدود 3/4 از روسها علاقه مند هستند محصولات جدیدی را با 25٪ خریدهای انجام شده برای نیاز فوری امتحان کنند. تبلیغات معمولاً مصرف کنندگان روسی را با 57٪ از جمعیت بازدید می کند که از چندین رسانه بازدید می کنند تا بهترین معاملات را انجام دهند. فروشگاه های سنتی (فروشگاه های مارک ، سوپر مارکت ها ، توزیع کنندگان ، فروشندگان مستقیم و غیره) جایی هستند که بیشترین خریدها با غلظت 68٪ انجام می شود. حدود 55٪ از روسها نسبت به آینده خود ، زیر سطح سال 2013 (70٪) خوشبین هستند. تجارت الکترونیکی هنوز در روسیه خیلی توسعه نیافته است و سهم بازار 3٪ است. در حال حاضر بازار سایت فروش غالب ندارد. با این حال پیش بینی می شود که این بازار در سالهای آینده به لطف رشد فزاینده نفوذ اینترنت رشد کند. حدود 49٪ از مصرف کنندگان محصولات خارجی را نسبت به محصولات محلی ترجیح می دهند ، با این حال کالاهایی که در روسیه تولید می شود بیشتر و بیشتر را جذب می کند.
مصرف کنندگان روسی عموماً به مارک های وفادار هستند و غالباً کالاهایی را که خریداری می کنند قبل از مراجعه به فروشگاه می دانند. تنها 17٪ از مصرف کنندگان مایل به تغییر مارک ها با قیمت پایین تر هستند. اعتماد به شرکت ها عامل اصلی وفاداری است. میزان نفوذ شبکه های اجتماعی 47٪ است که شبکه های اصلی آن یوتیوب ، Vkontakte و Odnoklassniki هستند. جوانان برای تبلیغات شبکه ای بازتر از بزرگان خود هستند. تلویزیون همچنین وسیله مؤثر ارتباطی است.
روند اصلی در حال ظهور مصرف محصولات سالم تر است. نیمی از جمعیت حاضر به پرداخت هزینه بیشتری برای محصولاتی هستند که سلامتی و کیفیت زندگی آنها را بهبود می بخشد ، مانند محصولات تازه ، میوه و سبزیجات ، آموزش ، دارو یا مسافرت. بازار ارگانیک نیز در حال رشد است ، اما تنها با 3٪ از مردم به طور مرتب محصولات ارگانیک خریداری می کنند. بازار دست دوم به اندازه اروپا توسعه نیافته است و فقط توسط بخشهای خاصی از جمعیت مورد استفاده قرار می گیرد. اقتصاد مشارکتی در سال 2018 به 511 میلیارد روبل رسید که 30٪ بیشتر از سال گذشته است. بیشتر مبادلات موجود در سکوهای مشارکتی مربوط به کالاهایی است که بین افراد و اشتراک خودرو (معاملاتی) معامله می شود.





:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: